Asma' Al-Husna

Masa Berlalu

sembang-sembang


ShoutMix chat widget

Rasullullah S.A.W

Rasullullah S.A.W

Islamic Calendar

setelah lama tidak menulis

Posted by Mr Wan Monday, January 4, 2010

Assalamualaikum..kepada pembaca-pembaca sekalian. Alhamdulillah kita diizinkan Allah kembali untuk bertemu. setelah hampir seminggu disibukkan dengan pelbagai perkara kepada diri ini, penulis rasa kosong jiwa kerana tidak memberi sedikit bacaan kepada pembaca untuk membaca di blog ini.
Pertamanya, penulis ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pembaca-pembaca blog ini yang sangat menyokong kepada penulis untuk berkarya dan menyampaikan maklumat..Insyaallah, akan datang penulis akan lebih berusaha untuk memperbaiki mutu maklumat untuk diketengahkan.




Semalam aku dikejutkan dengan berita seorang sahabat yang amat aku sayangi dan kasihi mengambil keputusan untuk tidak meneruskan pengajiannya di UMP. secara jujurnya aku amat terkejut dan bersedih dengan berita ini. Dialah sahabat yang amat unit pada pandangan mata hatiku kerana banyak suka duka, tawa dan kesedihan kita berkongsi. tak dapat untuk aku nak lupakan diri sahabatku yang istimewa itu dengan cara fesyennya..hehee,"Jin Melayu"..ni bukan nama panggilan die..hehe, tapi cara die berpakaian yang suka campurkan fesyen seluar jin+baju melayu..jadi aku pun namakan dia Jin Melayu..hehe

Sedih, itu je yang mampu aku katakan sekarang..bermula dari masa aku kenal dia sampai sekarang dan sampai bila-bila aku mesti tak mampu nak lupakan dia..
banyak yang telah dia korbankan untuk kesenangan orang lain. Dia seorang pejuang dan sahabat yang amat setia dengan sahabat-sahabat dan perjuangan dakwah Islam ini.
Walau dah banyak kali kereta kepunyaannya yang dia korbankan untuk dakwah ini rosak, langsung sepanjang aku kenal dia, dia minta ganti rugi daripada sahabat-sahabatnya..langsung tak pernah. Aku sangat kagum pada semangat pengorbanan dia...

Apa yang aku harapkan, semoga kau sahabatku....terus istiqamah dalam perjuangan Islam ini tak kira kau berada dimana..sumbangkan lagi segala apa yang kau ada untuk Islam tercinta ini. teruskan semangat pengorbanan engkau diluar sana..kami disini akan meneruskan lagi perjuangan ini dan akan bersama-sama engkau diluar sana kelak satu hari nanti..InsyaAllah

semoga ukhwah kita yang terbina atas dasar aqidah Islamiyah ini terus kukuh dan subur hingga ke syurga..kami pasti merindui kehadiran BHX di UMP selepas ini.

selamat berjuang sahabatku,




ZULKARNAIN

0 comments

Post a Comment

Kenali Penulis

My photo
Malaysia
Wan Mohd Hazwan Wan Ariff Dilahirkan tanggal 12 Mac 1988 di Dungun kini di Universiti Malaysia Pahang,UMP Ijazah Sarjana Muda Kej Mekanikal & Kej Automotif

As-Saff (ayat 2-3)

"wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang kamu tidak kerjakan? Itu sangatlah dibenci disisi Allah jika kamu mengatakan apa-apa yang kamu tidak kerjakan"