Gagal??

Posted by Mr Wan Monday, December 21, 2009



Semester baru tinggal beberapa minggu lagi untuk aku dan rakan-rakanku memberi salam kembali kepada bumi UMP tercinta. sebentar tadi keputusan rasmi peperiksaan akhir untuk semester 1 telah dipaparkan. Aku yakin dan percaya,ramai dikalangan rakan-rakanku yang kecewa dan hampa dengan keputusan yang mereka peroleh, namun sudah pasti ada yang berbangga dan bergembira dengan kejayaan yang mereka genggam..namun ada juga yang tidak merasa apa-apa..(ini yang aku hairan)..inilah kehidupan,pasti dalam masa yang sama..ada yang gembira dan bersedih..aku sangat mengerti keadaan ini.

Bagi diriku, aku bersedih dan kecewa dengan diriku yang menghampakan diri sendiri,ibuku dan rakan-rakanku (maafkan ku teman-teman..bukan ini kehendakku) ..bukan kerana aku tidak berusaha,tetapi aku yakin..inilah yang terbaik Allah sediakan untuk diriku bagi mendidik aku makna kejayaan yang sebenar..

bagi rakan-rakanku yang berjaya pada semester lepas, bersyukurlah kepada Allah kerana Allah memberikan yang terbaik itu kepadamu..gunakan kepandaian yang Allah berikan dengan sebaiknya..ya..aku juga bersyukur pada Allah..kerana aku sangat yakin..ini adalah yang sangat terbaik untukku..

kejatuhan memberikan kesedaran,kegagalan mendorong usaha yang berlipat ganda, kejayaan menguji kesyukuran sebenar..

buat diriku dan rakan-rakanku..ingat kata-kata ini

" setiap orang diciptakan untuk berjaya,jangan berputus asa kerana gagal sekali tak bermakna gagal selama-lamanya..orang yang gagal adalah orang yang tidak bangkit kembali setelah kegagalan menimpa mereka"..

0 comments

Post a Comment

Kenali Penulis

My photo
Malaysia
Wan Mohd Hazwan Wan Ariff Dilahirkan tanggal 12 Mac 1988 di Dungun kini di Universiti Malaysia Pahang,UMP Ijazah Sarjana Muda Kej Mekanikal & Kej Automotif

As-Saff (ayat 2-3)

"wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang kamu tidak kerjakan? Itu sangatlah dibenci disisi Allah jika kamu mengatakan apa-apa yang kamu tidak kerjakan"